Galeria Płockich Autobusów


#616 / Ikarus 280.70H

15.03.2010 - Płock, Al. Jachowicza (dworzec KM)
04.2017-kasacja
Zdjęcie jest jakie jest, ale nie było innych warunków ani czasu. Długo zastanawiałem się czy je dać, ale jako ciekawostka.
Na linii 9 zawitał przegubowiec..jak za dawny lat, z którego wysiadło na prawdę dużo ludzi.
616~0.jpg 616~1.jpg 616~0.jpg 120844.jpg 134354.jpg
Infomacje o pliku
Użytkownik / Album:plockibus / Ikarus 280
Ocena (2 głosów):22222
Słowa kluczowe:KM616 / Jachowicza / linia09 / dworzec / zima
Rozmiar pliku:257 KB
Data dodania:16 marzec 2010
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:1016
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=7282
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 14 z 14
Strona: 1

Robert_529   [16 marzec 2010 at 09:55 PM]
No proszę! Uśmiech Ale zima u Was. U nas już prawie "ni ma" śniegu. Bardzo szczęśliwy uff...
macfiction   [16 marzec 2010 at 11:34 PM]
Ja zdania nie zmieniam. Do Bielska nie powinna kursować Komunikacja Miejska z Płocka dotowana przez gminę Bielsk, tylko komunikacja lokalna zapewniana przez PKS Płock ( względnie przewoźnika prywatnego) zapewniającego własciwy tabor na taką trasę - oczywiście dotowana przez gminę Bielsk. Co nie zmienia faktu, że Płockibus dobrze się spisał.
lunch   [17 marzec 2010 at 09:56 AM]
Jeśli przez gminę, to też w porozumieniu z Płockiem. Czyli tak naprawdę chodzi tylko o tabor. A dopóki Płock woli tkwić w poprzedniej epoce i utrzymywać monopol KM, to gmina ma tu guzik do gadania.
A zdjęcie jest super - może i cień na pierwszym planie, ale przecież to nie twb!
empi   [17 marzec 2010 at 02:26 PM]
Swietne, przegubowiec na dworcu KM! Uśmiech
wiechu   [17 marzec 2010 at 02:27 PM]
Przegubowiec na dworcu KM do żadna nowość (linia 6). Z tego co mi wiadomo to zawsze rano na 9 jest długi.
macfiction   [17 marzec 2010 at 07:19 PM]
Lunch, nie rozumiem. Gmina Bielsk umowę na przewozy do Płocka, musi zawierać z Gminą Płock (Miastem Płock), a nie ze Komunikacją Miejską Płock, bądź co bądź spółką prawa handlowego?
lunch   [18 marzec 2010 at 08:38 AM]
Dokładnie tak. Ale dopóki Płock woli tkwić w poprzedniej epoce i utrzymywać monopol KM z jednoczesnym rozliczeniem dotacji netto, to nie zgodzi się na inne rozwiązanie. To nie tak jak w Gdańsku - miasto próbowało ustawić przetarg pod ZKM, ale okoliczne gminy na czele z Sopotem się zbuntowały i dzięki temu przynajmniej na liniach podmiejskich jest po ludzku. A tu myślę że Bielsk jest za słaby, żeby narzucić coś Płockowi.
Robert_529   [18 marzec 2010 at 06:47 PM]
Zawsze wydawało mi się, że gmina zawiera umowę z konkretnym przewoźnikiem...
plockibus   [18 marzec 2010 at 08:58 PM]
Gmina Biała kilka lat temu chciała się zbuntować przeciw KM i zacząć ogłaszać przetargi na obsługę, co spowodowało obniżeniem stawek, przesunięciem granic stref dla wielu gmin. Nie tylko Płock tkwi w takim układzie, przypomnę chociażby sławną walkę ZTMu z gminą Jabłonna o dopłaty do linii 723 i 801. A niby w Warszawie to jak już jest, przetargi itd. W interesie Płocka i KMu w tym przypadku leży by zarabiać na tym, a jeżeli gminy godzą się i same chcą umowy na autobusy Kmu. Maja przecież prawo same ogłosić przetarg na przewoźnika. Był taki moment, że gmina Radzanowo chciała zrezygnować z prywatnego przewoźnika (P-4) i ogłosić przetarg na jej obsługę, zgłosiło się aż 4 przewoźników....mogła wybierać. A że ulegli naciskom...
Do Roberta: W sumie to nie może z przewoźnikiem komunalnym, ponieważ jest on zazwyczaj powołany do świadczenia transportu publicznego na terenie gminy, która jest jej właścicielem. Na wszelkie zadania wykraczające poza te zapisane w statucie czy regulaminie spółki musi zgodę dać właściciel. W Płocku właścicielem 100% jest gmina, więc radni muszą wyrazić zgodę na zawarcie umowy z inną gminą. Z resztą radni tamtej gminy zazwyczaj też muszą taka zgodę dać, na realizację zadań przewozowych na jej terenie. Następnie gminy podpisują porozumienie, w którym jest, że gmina Płock podejmuje się realizacji tego zadania zlecając je jednocześnie swojej spółce czyli KM. Następnie np. raz na pół roku dana gmina płaci gminie Płock za realizację tych przewozów.
macfiction   [18 marzec 2010 at 10:51 PM]
Dzięki za wyjaśnienie. Uśmiech Ale mam pytanie: czy z gminą Bielsk nie może podpisać takiej umowy PKS Płock w ramach BUS-KOM, i kursować na tej linii, oczywiście po uzyskaniu stosownych pozwoleń?
plockibus   [19 marzec 2010 at 07:58 AM]
Myślę, że może.
lunch   [19 marzec 2010 at 10:17 AM]
Dobra, to teraz ja się pomądruję. Przepisy póki co wyróżniają dwa rodzaje komunikacji: miejską i pozostałą. Miejska jest na obszarze jednej gminy organizowana przez tę gminę, a jeśli ma wykraczać poza jej granice, to konieczne jest zawarcie porozumienia międzygminnego z gminą, na której teren się wjeżdża. Z tego puktu widzenia, wszystko poza komunikacją miejską, czyli np. PKS to jest zwykłe busiarstwo i de facto tak jest, bo przecież nikt tego nie organizuje i nie finansuje.
Oczywiście gmina może sobie zlecić i dofinansować takie busiarstwo (nawet wyrok sądu dla casusu ełckiego to potwierdził), ale gdy wejdzie w życie nowa Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, to będzie mocno wątpliwe.
Natomiast kiedy już gminy zawierają umowę, to teoretycznie jedna powinna móc wymagać domagać się od innej, jaki ma być tabor, jak ma być wyłoniony przewoźnik (przetarg) itd. Ale polskie miasta nie tylko wolą sobie strzelać w kolano utrzymując monopole bezproduktywnych spółek komunalnych, ale jeszcze narzucają to siąsiednim gminom (choć właśnie Sopot się postawił i to dwa razy).
Tak więc PKS sobie może jeździć, może nawet wygrać przetarg w gminie, ale to nie będzie komunikacja miejska.
Aha, a konflikt Warszawy z Jabłonną to była tylko polityczna szopka. Zmieniły się władze po wyborach i nagle wszyscy się kochają.
plockibus   [19 marzec 2010 at 02:52 PM]
Ale Państwo ostatnio gdzieś czytałem miało zwrócić PKSom cześć kosztów za ulgi, nie mogę teraz tego znaleźć, ale jeżeli to prawda to w tym momencie jest też dotowane w jakimś stopniu.
lunch   [22 marzec 2010 at 01:31 PM]
Państwo od zawsze zwraca za ulgi, nie tylko PKS-om, ale wszystkim przewoźnikom, z wyjątkiem komunikacji miejskiej. Tyle że jak dla mnie zwrot za ulgi a dotowanie komunikacji publicznej to zupełnie dwie inne sprawy. Komercyjna też ma zwracane za ulgi.

Komentarz 1 do 14 z 14
Strona: 1