Galeria Płockich Autobusów


PKS Grodzisk Mazowiecki PT Żyrardów

#00108 / Autosan H9-21

15.02.2011r. - Płock - Dworzec PKP/PKS
WGM RE15
Myślę, że przykład Żyrardowa jest doskonałym pretekstem do rozważań na temat sposobu organizacji komunikacji w Polsce. W jednym czasie zarówno komunikacja miejska, jak i powiatowa, została przejęta przez jeden podmiot. Co do komunikacji miejskiej mieliśmy postawione określone wymagania, po których spełnieniu wygrywający PKS Grodzisk Mazowiecki otrzymuje dotację za każdy przejechany kilometr. W efekcie mieszkańcy Żyrardowa otrzymali nowe autobusy i zdaje się także większą częstotliwość połączeń. Zadłużony PKS został za to wzięty prawie jak "z łapanki". Poza kosmetycznym odnowieniem pojazdów panuje całkowity marazm jeżeli chodzi o modernizowanie taboru, kursów raczej ubywa niż przybywa. Nawet wprowadzająca w błąd tablica kierunkowa nie została wymieniona. O nieistotnych (istotnych dla garstki fanów komunikacji) detalach, takich jak oznakowanie pojazdów nie wspomnę (w konsekwencji ciężko coś powiedzieć o tym pojeździe). Samorządy w tym wypadku, zdaję się, nie partycypują w utrzymaniu komunikacji. Koło się zamyka, a my dochodzimy do sedna...
Luty_2019_013.JPG 00105_12-08-18.jpg WGM_RE15.jpg 00110_12-08-18.jpg WGM_RE18.jpg
Infomacje o pliku
Użytkownik / Album:macfiction / PKS Grodzisk Mazowiecki
Słowa kluczowe:PTzyrardow
Rozmiar pliku:247 KB
Data dodania:15 luty 2011
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:724
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=9502
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 5 z 5
Strona: 1

madve   [16 luty 2011 at 06:23 AM]
To fakt, poza odświeżeniem lakieru (co dodatkowo utrudnia rozpracowanie przerejestrowań) niewiele się dzieje. Co do komunikacji w Żyrardowie, to miewają miejsce drobne rotacje, w wyniku których nowsze wozy jeżdżą sobie po Grodzisku, a w Żyru dotychczasowe rupiecie z Grodziska i Pruszkowa. W ubiegłym roku starałem się ogarnąć te Autosany - o ile w Sochaczewie sprawa jest łatwiejsza (więcej kursów i dłuższy "szczyt"), o tyle w Żyrardowie jedyna opcja to wyłącznie rano - do 7:30. Niestety pogoda nie dopisywała
Pablo   [16 luty 2011 at 09:34 AM]
Moim zdaniem może to być dawny #90005 ale oczywiście 100% pewności nie mam. Zarówno w Żyrardowie jak i w Sochaczewie faktycznie niewiele się dzieje. Grodzisk nie przeprowadził rewolucji w rozkładzie jazdy, zmiany są kosmetyczne. Tabor tez niewiele sie zmienił, do Żyrardowa trafiło kilka Sprinterów wzamian za LT-ki wzięte na linie podmiejskie ZTM. W Sochaczewie natomiast powoli pozbywają się najgorszych Autosanów. Większe zmiany zaszły wśród kierowców, np. w Sochaczewie z około 22 kierowców pracujących w chwili likwidacji PKS Żyrardów obecnie zostało nie więcej niż 14, podobna sytuacja ma pewnie miejsce w Żyrardowie. PKS Grodzisk zatrudnia nowych albo ściąga tymczasowo swoich kierowców.
macfiction   [16 luty 2011 at 09:40 PM]
Niestety nie miałem specjalnie możliwości, aby zlustrować dokładnie ten pojazd. Nawet nie robię sobie nowego spisu taboru z uwzględnieniem nowych numerów rejestracyjnych i taborowych. Te drugie zresztą są niewiadome... Pablo, jak to jest teraz w Sochaczewie, czy te dawne kursy grodziskie zostały w końcu wymieszanie z sochaczewskimi? Tabor się przemieszał? Można powiedzieć, że to jest jeden "organizm"? Czy dalej SOchaczew swoje, a Grodzisk swoje, mimo, że to jedna spółka?
Pablo   [17 luty 2011 at 10:27 AM]
Chyba się wymieszały. Rzadziej teraz bywam w Sochaczewie ale z tego co zauważyłem funkcjonuje to teraz jako jedna firma. Widywałem Grodziskie wozy w Iłowie a Sochaczewskie (szczególnie w weekendy) na linii Sochaczew-Błonie-Warszawa.
eMeLPe   [19 sierpień 2012 at 10:24 PM]
#00108

Komentarz 1 do 5 z 5
Strona: 1